Mama m-a prins odată că îmi boiam buzele cu rujul șterpelit din geanta ei. S-a uitat ea la mine dintr-un colț de odaie, fără ca să-i simt prezența, m-a urmărit până am finisat procedura cu degetele tremurânde, apoi mi-a spus dojenitor ”Fata mamei, nu rujul sau creionul de ochi face o femeie frumoasă, dar sufletul”.  Am privit-o nedumerită, revoltată chiar, cu un nod în gât, am zbughit-o afară să mușc un măr din copac. Urma rujului a rămăs pe coaja de măr, iar mărul avea un gust de plastelină. Mama își ruja uneori buzele, căci spunea ea că de la o anumită vârstă, parcă rujul te întinerește. Peste ani, probabil o s-o imit, căci e lucru știut că fetele de multe ori își imit mamele. În adolescență sufeream de complexul că am buzele prea mari și obișnuiam să mi le îndoi, le trăgeam în interior ca să pară mai mici, fiindcă colegele mele aveau buzele mult mai mici. Complexul mi-a dispărut definitiv, atunci când soțul meu le-a apreciat și iubit cum știe doar el. Chiar și azi, găsesc cu greu un ruj care mi-ar plăcea, dar preferatul rămâne culoarea mustului de vin roșu pe buzele mele.

O fetiță mi-a spus într-o zi, că mama ei fără ruj de buze nu e frumoasă. A spus asta, fiindcă mama sa era rujată mai tot timpul, iar când ieșea din baie fără ruj, copila nu-și mai recunoștea mama. M-am întristat, când mi-a spus asta, căci în mintea ei mitul femei frumoase cu ruj deja prinseseră rădăcini. Sub masca unui ruj fie ne ascundem rănile unei iubiri neîmpărtășite, fie vrem să cucerim pe cineva. Rujul pentru unele femei e și ”arma” cu care își țin bărbatul acasă, frica de nu al pierde este diminuată prin aplicarea rujului, pe care de altfel majoritatea bărbaților nu l-ar vrea pe buzele femeii lor. Pentru unele femei rujul le oferă o doză de încredere în sine însuși. Îngrijirea buzelor e importantă, dar e bine să optăm pentru produse naturiste și hidratante. Fiecare își face alegerea proprie,  dar să nu uităm că dincolo de ruj e femeia, care fie cu buze mici, mari sau bosumflate când e supărăcioasă, râmîne oricum misterioasă. Cred că orice femeie are buze frumoase, atâta timp cât sărută și sunt sărutate.

3dfabeff6c751bb7e59634dac6974e07

