– De unde vii?

– Dintr-o familie de văcari și țărani.

– Dar aceștia cine-s?

– Oameni care știu să fie văcari, ciobeni, opincari, olari, prisăcari, zidari, dar mai ales gospodari.

– Carte presupun că nu știu?

– Știu…

– ”Shakespeare”, ”Dickens”, ”James Joyce” ?

– ”Ion”, ”Frunze de dor”, ”Tema pentru acasă”.

– Astea ce sunt, denumiri de străzi pe la voi?

– Nu, sunt o parte din neam și valori.

– Îmi vorbești de valoare….când viața voastră în ciubote și balegă nu are culoare.

– Are 7 culori de curcubeu. Roșul e flacăra dragostei ce familii sănătoase construiește. Galben e soarele, luna și stelele ce drumul spre casă mi-l călăuzește. Verdele e iarba în care ne tăvălim când vrem la sfârșit de zi să ne odihnim. Albastru e cerul care cu ploaie ne stropește ca grija zilei de mâine mai puțin să ne apese. Maro e obrazul ars de soare, căci munca ne face viața înălțătoare. Negru e pământul care ne hrănește. Albă ne e credință, ce pe orice bacterie o nimicește.

– E curcubeu nu am, dar am Apple, Twitter, Facebook, Instagram. Știi tu oare cât valoare astea îmi dau? Mii de oameni mă iubesc, fără a aștepta de la mine vreun mulțumesc.

– Nu știu…pe mine mă iubesc copii și nevasta. Și îmi e de-ajuns.

– Dar eu sunt arătos și mulți mă cerșesc. Tu însă puți și nu prea trebuiești.

– Din putoarea mea pereți de casă sănătoși și calzi se zugrăvesc.

– Hm… Mă întreb cum e oare o zi din viața ta. Unde ești dimineața?

– Lângă animalele mele pe care le iubesc și care mă hrănesc.

– Tu?

– Eu online mă hrănesc.

– Da, seara ce faci?

– Spun povești celor dragi.

– Și tu?

– Pescuiesc like-uri și mă lupt cu cei care au mai multe.

– Și cum aduci tu ”balegă” banul în casă?

– Prin credință, sudoare și brânză de vacă…facem bani din toate cele învățate de la tătuca și mămuca.

– Nevasta e multumită?

– Dacă-i sunt credincios, nu poate să nu fie.

– Vreau și eu așa nevastă.

– Lasă ”…book-ul”, ”…gramul”, ”…witter” și mergi la cules Apples în livada de pe deal. Dragostea nu vine pe pragul casei matale virtuale, ea umblă pe drumuri, pe cărări șerpuite sau se scaldă în rîuri, sau țese covoare și toarce doruri pentru cineva sortite.

– Mulțumesc.

 

 

